انواع رژیم لاغری
نوشته شده توسط : شکری

انواع رژیم لاغری

لاغری دغدغه همیشگی افراد با وزن بالا می‌باشد. تعداد زیادی از این افراد سراغ رژیم‌ لاغری می‌روند. هنگام انتخاب رژیم غذایی که ممکن است برای شما مفید باشد، گزینه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که باید با آن ها آشنا باشید. در این مقاله به معرفی این رژیم‌ ها می‌پردازیم.

رژیم لاغری مدیترانه‌ای

این رژیم غنی از سبزیجات است و از مصرف زیاد گوشت خودداری می‌کند. دلیل نام این رژیم این است که شامل عادات زندگی سالم کشورهای هم مرز با ایتالیا، اسپانیا و یونان است. ثابت شده است که این رژیم لاغری علاوه بر کنترل سطح قند خون و کاهش وزن، به درمان افسردگی هم کمک می‌کند. رژیم مدیترانه ای استفاده از روغن را تا حد امکان توصیه می‌کند و به‌عنوان جایگزینی برای کره و سس سالاد است. همچنین بر افزودن سبزیجات به هر وعده غذایی تأکید می‌کند و ماهی را بر مرغ ترجیح می‌دهد. مصرف غلات کامل، آجیل و گیاهان نیز در مقادیر بیشتر است. رژیم مدیترانه‌ای یک رژیم غذایی سالم و پایدار برای کاهش وزن است.

رژیم شیردهی

یکی از چالش برانگیزترین مباحث تغذیه؛ رژیم شیردهی است. در این ایام باید مادران توجه زیادی به سلامتی و تغذیه خود داشته باشند. بیشتر مادران در دوران شیردهی دچار چاقی می شوند و این چاقی شاید تا سال های سال با آنها بماند.

رژیم‌های کم کربوهیدرات

این رژیم لاغری مصرف کربوهیدرات روزانه را محدود می‌کند تا بدن مجبور شود از چربی‌های بیشتری به‌جای کربوهیدرات‌ها، به‌عنوان منبع اصلی انرژی برای سوخت استفاده کند. این رژیم غذایی سرشار از پروتئین و چربی است. ضروری است افرادی که از رژیم‌های کم کربوهیدرات پیروی می‌کنند غذاهایی را انتخاب کنند که کربوهیدرات کمتر اما ارزش غذایی بالایی در هر وعده دارند. گوشت بدون چربی، سینه مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، سبزیجات سبز برگ،کلم بروکلی، آجیل و دانه‌ها، روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، برخی میوه‌ها مانند سیب، زغال اخته و توت‌فرنگی از جمله این مواد غذایی هستند.

رژیم غذایی پالئو

رژیم پالئو یا رژیم غارنشینی یکی از مشهورترین رژیم های لاغری دنیا می باشد. این رژیم بر اساس نحوه تغذیه انسان های غارنشین طراحی شده است و می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در لاغری و کاهش وزن داشته باشد. رژیم غذایی پالئو یک رژیم کالری شمار نیست و تنها به مصرف مواد غذایی سالم و ارگانیک مثل ماهی، گوشت، میوه، سبزیجات، آجیل و … تمرکز دارد و مصرف مواد غذایی فراوری شده، شکر، لبنیات و غلات در این رژیم توصیه نمی شود؛ البته برخی از برنامه های غذایی رژیم پالئو اجازه مصرف برنج و لبنیات را هم می دهند.

 

رژیم گیاهخواری

 در سال‌های اخیر محبوبیت گسترده‌ای در بین افراد پیداکرده است. برخی مطالعات تخمین می‌زنند  که گیاهخواران تا ۱۸٪ از جمعیت جهانی را تشکیل می‌دهند . داشتن یک رژیم گیاه خواری با برنامه‌ریزی مناسب و حذف گوشت از وعده غذایی، جدا از مزایای اخلاقی و زیست‌محیطی ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش داده و همچنین باعث کاهش وزن شما شود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: